هزینه های یک تجربه

امیرحسین ثابتی ·17 فروردین 1401
  • این دوره در تاریخ بسته شده است.

از بدو پیروزی پر فروغ انقلاب اسلامی تاکنون، مذاکره در چارچوب دیپلماسی، یکی از اصلی‌ترین میدان های نزاع جمهوری اسلامی با ابرقدرت ها (و در راس ایشان آمریکا) بوده است.

دستگاه سیاست خارجی بلوک غرب همواره میکوشد ابزار های فشاری نظیر تحریم یا قطعنامه را به وسیله ی مذاکره، صرف عقب نشینی ایران از منافع اساسی خود کند.

بی شک طولانی ترین و پرچالش ترین میدان مذاکره، پیرامون پرونده هسته ای شکل گرفته است؛ هرچند بسیاری معتقد اند ادله ی آمریکا و سایر کشور های اروپایی مبنی بر دستیابی جمهوری اسلامی به بمب هسته ای صرفا بهانه ای برای کنترل پیشرفتِ یکی از راهبردی ترین صنایع هایتک ایران است.

پرونده هسته ای ایران به شهادت پژوهشگران این حوزه هنوز هم نقاط ابهام و تاریک بسیاری دارد و مطالعه و بررسی کارشناسانه ی آن میتواند برای هر دغدغه‌مندی، ابزاری برای تحلیل سیاسی باشد.

جزئیات پرونده هسته ای ایران انعکاسی از تقابل راهبردی ایران و آمریکاست و به همین جهت شناخت جامع آن میتواند برای تحلیل بسیاری از موضوعات مناقشه بر انگیز ملی (حتی خارج از پرونده هسته ای) راهگشا باشد.

به همین جهت مدرسه راه اقدام به برگزاری

دوره ی “هزینه‌های یک تجربه” برای علاقه‌مندان نموده است.

در این دوره ضمن آشنایی جزئی با تاریخ منازعه ی هسته ای ایران، آثار خرد و کلان تصمیمات مذاکره کنندگان بر تمامی ساحات نهاد سیاست در ایران بررسی میشود و همچنین تحلیلی کلان از رویارویی تمدنی ایران و غرب ارائه می‌گردد.

در بطن آموزش های مطروحه تحلیلی از نگاه های هریک از جریان های سیاسی کشور در حوزه سیاست خارجی نیز مطرح خواهد شد

تذکر : دوره به شکل حضوری است.

زمان کلاس :

از 26 آبان 1400

چهارشنبه ها؛ بعد از نماز مغرب و عشا

اطلاعات دوره

زمان تخمینی: 12 ساعت

سطح دشواری: متوسط

دسته‌بندی ‌ها:

مدرس دوره

  • مهلت ثبت‌نام در این دوره در تاریخ بسته شده است.
این دوره هیچ بخشی ندارد.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات دوره

زمان تخمینی: 12 ساعت

سطح دشواری: متوسط

دسته‌بندی ‌ها:

دلیل بازگشت وجه