دیالوگ، ابزاری پویا و قدرتمند است که اگر به درستی به کار گرفته شود خواننده را عمیقا به درون داستان میکشد. این ابزار یکی از مهمترین ارکان یک فیلم، سریال یا نمایش میباشد. عمیق ترین و مهم ترین لایههای شخصیت، در دیالوگهای آن شخصیت شکل میگیرد. دیالوگ تنها به معنای کلماتی که در دهان کاراکترهایتان میگذارید نیست. دیالوگهای تاثیرگذار شامل اکشن، زبان بدن، زیرمتن و افکار و احساسات و دیدگاه کاراکتر هستند.
ما در دوره دیالوگنویسی مدرسه راه به سراغ یکی از شاخصترین دیالوگنویسهای چنددهه اخیر سینما و تلوزیون، استاد امرالله احمدجو رفتهایم.
ایشان کارگردانی و نویسندگی کارهای بزرگی مثل روزی روزگاری، سردار جنگل، تفنگ سرپر، شاخههای بید و… را بر عهده داشتند و هم اکنون مشغول نگارش فیلمنامه سریال بزرگ سلمان فارسی هستند.
در این دوره با تکیه بر کتاب دیالوگ نویسی رابرت مککی علاوه بر عناوین و سرفصلهای اصلی کتاب مفاهیمی برای تکمیل نقصهای کتاب و تبدیل هنرجو به یک دیالوگ نویس حرفهای طرح میشود.
این عناوین عبارتند از:
1- هنر دیالوگنویسی
2- نقص و اصلاح
3- خلق دیالوگ
4- طراحی دیالوگ
5- تفاوت دیالوگ نویسی سریالی و سینمایی
و…
توجه: تهیه کتاب دیالوگ نویسی رابرت مککی برای شرکت در دوره الزامی میباشد.
تعداد جلسات:
7 الی 10 جلسه
زمان:
یکشنبه ها | ساعت 18 الی 20:30
شروع دوره:
5 آذرماه
مکان:
خیابان 16 آذر، حسینیه هنر
نحوه شرکت در دوره برای دانشجویان و ساکنین شهر تهران به صورت حضوری و برای ساکنین دیگر شهرها به صورت مجازی میباشد.
مدرس دوره
برای پرداخت قسطی اینجا کلیک کنید
برای ثبت نام گروهی اینجا کلیک کنید
سلام و ادب. به نظرم با وجود اینکه جناب احمدجو از دیالوگ نویسان کهنه کار ما هستند ولی چه بهتر می بود که از مدرسانی استفاده میشد که در ژانرهای مختلف کار کردن ،شهیرتر و جوانتر می بودند. از طرفی با تجربه ای که طی این سالها از ورکشاپ های مختلف مثل جنابان فرهادی، گذرآبادی و توحیدی داشتم یک مساله خیلی ازار دهنده هست و اون اینکه هنرجویان بدون تعیین سطح پدیرفته می شوند. و این چنین کارگاهایی در بهترین حالت تبدیل به چیزی بین تکرار تئوری های ابتدایی فیلمنامه نویسی، لابه لای پرسشهای حاشیه ای هنرجویان ذوق زده و مرعوب با شیفته استاد که نهایتا جلسات رو مبدل به دورهمی های خاطره گویی استاد می کنند. البته حرجی بر آموزشگاه های خصوصی و اساتیدشون نیست بالخره کمیت هنرجویان کارگاهها باعث درآمد چشم گیری براشون میشه.
ولی از موسسه شما بعیده که تصور می کنم اولویت اول تون بحث مالی شاید نیست و در واقع می بایست در این رابطه قدری سخت گیرانه تر و حرفه ای تر عمل کنید چرا که اگر فی المثل از همین کارگاه جناب احمدلو تنها یک نفر بعد از تلاش و اموزش فراوان استاد و موسسه ، به سینمای ایران معرفی بشوند ، افتخاری بزرگ برای استاد و موسسه است.
سلام
آیا ویدئوهای دوره دیالوگ نویسی آقای احمدجو هم موجود است؟
سلام خیر صرفا برای دانشجو های دوره در دسترس هست